IKEA – Nábytkářský průmysl

Myslím že nebude mnoho z Vás toto slovíčko slyšet poprvé. Dokonce bych řekl, že i určitě většina z Vás má nějaký výrobek z IKEA doma. No a kdo nezná či nemá, tak při pohledu na obrázky už určitě vědět bude.

Přiznejte se dobrovolně kdo logo IKEA nezná nebo ho nikdy neviděl…

 

Dneska je IKEA jeden z nějvětších obchodních řetězců na světě. V současné době má IKEA své obchody ve 44 zemích světa. Historie této značky určitě stojí za zveřejnění. Jde vlastně o příběh malého chlapce s podnikatelkým duchem. Kdo ví zda tehty tušil malý Ingvar Kamprad jak velký a známý jeho podnik bude.

Příběh IKEA začíná v roce 1926, kdy se ve Smålandu v jižním Švédsku narodil její zakladatel Ingvar Kamprad. Vyrůstal na farmě jménem ‘Elmtaryd’ poblíž vesničky Agunnaryd. Už jako malý chlapec Ingvar věděl, že jednou založí vlastní firmu.

20. léta 20. století

Ve věku pěti let začal Ingvar Kamprad prodávat zápalky nejbližším sousedům a bylo mu sotva sedm, když na kole objížděl i širší okolí. Zjišťuje, že může zápalky nakupovat ve velkém ve Stockholmu a prodávat je pak jednotlivě za velmi nízkou cenu, a přesto z toho má slušný zisk. Prodej později rozšiřuje o semena květin, blahopřání, vánoční ozdoby a posléze i o tužky a kuličková pera.

40. – 50. léta 20. století

1943

Ingvar Kamprad zakládá IKEA
Když bylo Ingvaru Kampradovi 17, dal mu jeho otec odměnou za jeho studijní úspěchy peníze, které Ingvar obratem investoval do založení vlastního podniku. Název IKEA tvoří iniciály jeho jména (I.K.) a první písmena názvů Elmtaryd a Agunnaryd, tedy farmy a vesnice, kde vyrůstal. IKEA zpočátku prodávala pera, peněženky, rámy na obrázky, ubrusy, hodinky, šperky a nylonové punčochy – tedy vše, co bylo žádané, a za nízkou cenu.

1945

Objevují se první reklamy IKEA
Když se jeho podnikání rozrostlo do té míry, že nezvládal prodávat individuálně po telefonu, začal Ingvar Kamprad inzerovat v místních novinách a provozovat improvizovanou zásilkovou službu. Zboží dopravoval na blízkou železniční stanici pomocí místního mlékárenského auta.

1948

Do sortimentu IKEA je zařazen nábytek
Nábytek vyrábějí místní výrobci v lesích nedaleko místa, kde Ingvar Kamprad bydlí. Odezva je pozitivní a tento sortiment se rozšiřuje.

1951

Světlo světa spatřil první katalog IKEA
Zakladatel IKEA dobře rozpoznal příležitost, jakou představuje prodej nábytku ve větším měřítku pomocí katalogu. Tak se zrodil katalog IKEA, jak jej známe dnes.

1953

Ve švédském Älmhultu je otevřeno předváděcí centrum nábytku
Jde o velmi důležitý moment ve vývoji koncepce IKEA – zákazníci mohou poprvé na vlastní oči nábytek vidět a sáhnout si na něj ještě před objednáním. Toto centrum se vlastně zrodilo z cenové války s hlavním konkurentem IKEA. Obě společnosti totiž snížily ceny a kvalita výrobků se octla v ohrožení. Tím, že IKEA otevřela předváděcí centrum, jasně ukázala, jakou mají její výrobky i při nízké ceně kvalitu a funkci. Tento nápad se setkal s úspěchem. Lidé moudře zvolili výrobky nabízející optimální poměr kvality a výhodné ceny.

1956

IKEA navrhuje vlastní nábytek pro plochá balení, zákazníci mohou nábytek snadno smontovat sami
Rozhodnutí IKEA navrhovat vlastní nábytek ironií osudu vzešlo z tlaku konkurence, který nutil dodavatele, aby IKEA bojkotovali. Zkoumat možnosti plochého balení začala IKEA ve chvíli, kdy jeden z prvních zaměstnanců IKEA odšrouboval nohy od stolu LÖVET, aby se mu vešel do auta a během přepravy se nepoškodil. Po tomto „objevu” se ploché balení a to, že si zákazníci montují nábytek sami, stávají součástí naší koncepce. Více se na toto téma dočtete v části Naše obchodní myšlenka.

1958

Ve Švédsku se otevírá první obchodní dům IKEA
První obchodní dům IKEA v Älmhultu má 6.700 čtverečních metrů plných zařízení pro domácnost! Ve své době je to největší prodejní přehlídka nábytku ve Skandinávii.

Obchodní dům IKEA ve městě Älmhult dnes (foto Christian Koehn, zdroj Wikipedie)

Gillis Lundgren navrhuje zásuvkový díl TORE
Při návštěvě u výrobce kuchyní IKEA si jeden z prvních zaměstnanců IKEA Gillis Lundgren všiml jednoduchých a praktických řešení úložných prostorů u kuchyní IKEA a napadlo jej, že by se stejný přístup dal použít v celé domácnosti. Jakmile se vrátil zpět do Älmhultu, sedl si a vytvořil návrh zásuvkového dílu TORE.

1959

Naši zaměstnanci
IKEA přijímá stého zaměstnance.

1960

První restaurace IKEA
IKEA otvírá svoji první restauraci v obchodním domě IKEA ve švédském Älmhultu.

Restaurace jak je znáte dnes (zdroj Wikipedie)

 

1961

IKEA zahajuje prodej židle ÖGLA
Na trh vstupuje židle ÖGLA, která zosobňuje koncepci IKEA spojující respektování formy, funkce i ceny. V dnešní době se vyrábí z kompozitního plastu, což jí dodává moderní vzhled.

IKEA zahajuje testování výrobků
IKEA začíná testovat kvalitu svých výrobků podle švédských zkušebních norem. Více se dočtete v části Výrobky a materiály.

1962

Marian Grabinski navrhuje knihovnu MTP
Knihovna MTP byla klasikou své doby a dlouhá léta vzorem mnoha imitátorům. Vývoj tohoto a ostatních dřevěných výrobků přispěl k tomu, že se během 60. let rozvinuly mezi IKEA a polskými dodavateli velmi dobré vztahy. Tyto vztahy trvají dodnes a jsou základem naší snahy o udržení nízkých cen, které si může dovolit většina lidí.

1963

IKEA dobývá Norsko
IKEA otvírá svůj první obchodní dům mimo území Švédska v norském Oslu.

1965

Ve Stockholmu se otevírá největší obchodní dům IKEA
Na otevření této vlajkové lodi IKEA, obchodního domu IKEA Kungens Kurva o rozloze 31.000 čtverečních metrů, čekaly ve frontě tisíce lidí. Obchodní dům má kruhový tvar po vzoru Guggenheimova muzea v New Yorku. Úspěch tohoto obchodního domu vedl k otevření samoobslužného skladu, který se stal další důležitou součástí koncepce IKEA. V rámci obchodního domu bylo otevřeno i nové oddělení doplňků, kde si zákazníci mohli zakoupit kvalitní kuchyňské vybavení za nízké ceny.

Obchodní dům IKEA v Kungens Kurva v roce 1965 (zdroj Wikipedie)…

 

…a obchodní dům v roce 2009 (zdroj Wikipedie)

 

1968

Na scénu vstupuje dřevotříska
Tento levný, vysoce odolný a snadno zpracovatelný materiál byl pro IKEA jako stvořený. V roce 1969 navrhl architekt Åke Fribryter pohovku PRIVAT. Její konstrukce je vyrobena z bíle lakované dřevotřísky a potah z hnědého kretonu s květinovým vzorem od textilního výtvarníka Svena Fristedta. Jednoduché linie, praktičnost a nepřekonatelně nízká cena přinesly tomuto výrobku ohromný úspěch.

1969

IKEA vstupuje do Dánska
Jako první se otvírá obchodní dům IKEA v Kodani.

1973

IKEA vstupuje na švýcarský trh
V Curychu se otvírá první obchodní dům IKEA mimo Skandinávii.

Denim jako materiál pro nábytek
TAJT, multifunkční sklápěcí křeslo, je jedním z mnoha dobrých příkladů toho, jak se v IKEA někdy dělají věci úplně jinak než jinde. Použili jsme laciný materiál z jiného odvětví, v tomto případě denim, a levný výrobek, který vydrží úplně všechno, byl na světě.

1974

Židle SKOPA budí údiv
Výběr výrobce pro židli SKOPA, kterou navrhli Olle Gjerlöv-Knudsen a Torben Lind, byl rychlý a jednoduchý, i když pro mnohé překvapivý. Vyvinul ji dodavatel, který jinak vyrábí plastové nádoby, a výsledkem byla židle, jejíž formě ani funkci toto neortodoxní řešení nijak neuškodilo, ba právě naopak.

IKEA se objevuje v Německu
V Mnichově se otvírá první obchodní dům IKEA v Německu. Úspěch ve Švýcarsku otevřel dveře rychlé expanzi do Německa, které je v současnosti největším trhem IKEA.

1975

IKEA se vyloďuje na březích Austrálie
První obchodní dům IKEA v Austrálii byl otevřen v Sydney.

1976

Přichází POEM (později POÄNG)
Zrodila se další klasika IKEA, pohodlné křeslo POEM vyrobené z laminovaného dřeva, z něhož se později stalo křeslo POÄNG.

Testament obchodníka s nábytkem
Ingvar Kamprad píše a vydává svůj Testament obchodníka s nábytkem (The Testament of a Furniture Dealer). Tento dokument zachycuje vizi IKEA a má silný vliv na rozvoj a životaschopnost kultury IKEA.

IKEA vstupuje na kanadský trh
IKEA otvírá svůj obchodní dům ve Vancouveru.

1977

IKEA vstupuje do Rakouska
IKEA otvírá svůj obchodní dům ve Vídni.

1978

Světlo světa spatřila knihovna BILLY
V sortimentu IKEA se objevuje knihovna BILLY, z níž se postupně stává další klasika značky IKEA.

1979

IKEA vstupuje do Nizozemska
První obchodní dům IKEA se otvírá v Rotterdamu.

1980

Pohovka KLIPPAN – další klasika sortimentu IKEA
Pohovka KLIPPAN je dost odolná na to, aby vydržela, když jí děti dávají co proto, a přitom dostatečně měkká, aby se na ní dalo sladce usínat při pohádce na dobrou noc. Celý potah lze sejmout a vyprat v pračce.

Přichází stolek LACK
Tento levný a funkční stolek je vyroben postupem, kterým se obvykle zhotovují interiérové dveře a díky kterému je stolek velmi pevný a přitom lehký. Tato „sendvičová” technika se nazývá voštinová deska a IKEA ji v následujících letech použije u mnoha svých výrobků.

1981

IKEA zahajuje svou činnost ve Francii
IKEA otvírá svůj první francouzský obchodní dům IKEA v Paříži.

1982

Rozšiřuje se série LACK
Jako doplněk ke stolku se v sortimentu objevují i police LACK.

Vzniká IKEA Group
Vzniká IKEA Group, jejímž vlastníkem je nadace Stitchting INGKA Foundation se sídlem v Nizozemsku. Více se dozvíte v části O IKEA Group.

1984

Vzniká členský klub IKEA FAMILY
Svou činnost zahajuje členský klub IKEA FAMILY, určený pro zákazníky IKEA. Dnes je tento klub činný v 16 zemích světa (ve více jak 167 obchodních domech) a má přes 15 miliónů členů.

IKEA vstupuje na belgický trh
První obchodní dům IKEA v Belgii se otvírá v Bruselu.

Objevuje se série nábytku STOCKHOLM
IKEA vytváří sérii vysoce kvalitního nábytku s použitím oblíbených materiálů jako březové dřevo, kůže a kreton. Tato řada má vše, co byste čekali od klasického nábytku nejvyšší kvality – s výjimkou ceny. Série STOCKHOLM získala cenu za vynikající švédský design Excellent Swedish Design.

Zvyšuje se počet výtisků katalogu IKEA
Počet vytisknutých katalogů dosahuje čísla 45 miliónů kusů v devíti jazycích.

1985

IKEA vstupuje na půdu USA
První americký obchodní dům IKEA byl otevřen ve Filadelfii.

Prodejna IKEA ve městě Frisco v Texasu (zdroj Wikipedie)

 

Naši zaměstnanci
Pro IKEA pracuje 10.000 zaměstnanců v 60 obchodních domech IKEA Group. Aktuální informace o těchto údajích získáte v částiObchodní domy IKEA Group.

Niels Gammelgaard navrhuje pohovku MOMENT
Když se IKEA poohlížela po vhodném výrobci, navštívila výrobce nákupních vozíků pro supermarkety, aby využila jeho zkušeností a znalostí v oblasti stability a síly. Zde byl počátek vzniku stylové, pohodlné a levné pohovky moderního vzhledu. Stolek, který byl k pohovce navržen, v roce 1987 získal ocenění za design Excellent Swedish Design – a tím se skutečně může pochlubit jen velmi málo nákupních vozíků.

1986

Nový prezident a výkonný ředitel
Ingvar Kamprad odstupuje z vedení IKEA Group a stává se poradcem mateřské firmy INGKA Holding B.V. Prezidentem a výkonným ředitelem IKEA Group se stává Anders Moberg.

1987

IKEA vstupuje na území Velké Británie
V Manchesteru se otvírá první obchodní dům IKEA v UK.

IKEA ve městě Coventry v Anglii (zdroj Wikipedie)

 

1989

IKEA přichází do Itálie
V Miláně se otvírá první obchodní dům IKEA v Itálii.

1990

IKEA rozpracovala první zásady ochrany životního prostředí
IKEA Group vytváří zásady ochrany životního prostředí, které zajišťují, aby společnost a její zaměstnanci v rámci všech aktivit společnosti jednali odpovědně vůči životnímu prostředí. Více se dočtete v části Naše odpovědnost.

IKEA vstupuje do Maďarska
První obchodní dům IKEA se otvírá v Budapešti.

1991

IKEA je konečně také v České republice a v Polsku
První obchodní dům v bývalém Československu se otvírá v Praze, první polský obchodní dům IKEA nachází své sídlo v Poznani.

Swedwood – průmyslová skupina IKEA
IKEA získává vlastní pily a výrobní závody a zakládá průmyslovou skupinu Swedwood, která vyrábí dřevěný nábytek a dřevěné komponenty. Více se dočtete internetových stránkách skupiny Swedwood.

1993

IKEA a FSC
IKEA Group se stává členem celosvětové organizace pro certifikaci lesů Forest Stewardship Council (FSC). Více se dočtete v části Lesnictví nebo na stránkách FSC.

1994

MAMMUT
Našli jsme odvahu vydat se jinou cestou. Přicházíme s kompletní sérií nábytku pro děti, který nejen splňuje ty nejdivočejší dětské představy, ale také vydrží i ty nejdivočejší dětské hry. Všechny kusy tohoto nábytku jsou vyrobeny z pevných a odolných materiálů a mají zakulacené rohy, aby byly i bezpečné.

1995

První kolekce IKEA PS je na světě
Objevila se ve stejnou dobu jako veletrh nábytku v Miláně. PS znamená POST SCRIPTUM, neboli nejnovější přírůstek ve světě designu značky IKEA. Kolekce IKEA PS je také jedním ze způsobů, jak se podělit o hodnoty IKEA v oblasti designu, jimiž jsou forma a funkce za nízkou cenu. IKEA PS dává návrhářům volnou ruku při tvorbě a jejím cílem je vytvořit výrobky, které jsou plné emocí, veselé a zábavné a ne zcela předvídatelné, tedy takové, které osloví zákazníky dávající přednost individuálnímu vkusu před všeobecně uznávaným stylem.

1996

IKEA vstupuje do Španělska
První obchodní dům IKEA se otvírá v Madridu.

Richard Clack vytváří dětskou židli DAGIS
Richard Clack děti nepochybně dlouho a důkladně studoval, než tuto židli navrhl. Děti nemají ostré rohy, jsou krásně měkoučké, ale nějakou tu menší potyčku v klidu přežijí. Židle, které navrhl, je tak trochu jako ony, ale s jedním malým vylepšením – na rozdíl od dětí se dají skládat na sebe, takže ušetří místo, a bez řečí se nechají přesunout, kam je třeba.

1997

IKEA dobývá internet
Na internetu se objevují na adrese www.IKEA.com stránky IKEA.

Dětský nábytek MAMMUT v on-line prodejně

 

Děti (a jejich rodiče) dostávají Dětskou IKEA
IKEA nabízí nábytek pro celou rodinu, ale protože děti jsou těmi nejdůležitějšími lidmi na světě, rozhodla se IKEA nabízet sortiment nábytku určený jen a jen pro ně. Při vývoji výrobků, které budou dětem pomáhat rozvíjet pohybovou koordinaci, sociální dovednosti a kreativitu, jsme spolupracovali s mnoha odborníky. Výrobky, které jsme uvedli na trh v roce 1997 a které se prodávají dodnes, si ale vybírají odborníci nejpovolanější: samy děti. A o potřeby dětí se staráme i v našich obchodních domech. Najdou zde místo na hraní, vystavené dětské pokojíčky, prostory pro miminka a batolata a speciální dětská jídla v restauraci.

Výrobky IKEA 365+ pro každý den v roce
IKEA uvádí na trh sortiment výrobků IKEA 365+, funkčních a atraktivních výrobků pro každodenní použití při přípravě, vaření, servírování i konzumaci jídla. Jsou navrženy tak, aby s nimi byly kuchyňské práce snazší a radostnější a aby jejich tvary a barvy zároveň přinášely do každodenního života trochu krásy.

1998

IKEA proráží velkou čínskou zeď a vstupuje do Číny
První obchodní dům IKEA se otvírá v Pekingu.

V IKEA Group začíná pracovat první manažer pro otázky lesnictví
IKEA najímá prvního manažera pro lesnictví, jehož úkolem je na plný úvazek se věnovat udržitelnému využití lesních zdrojů. Více se dočtete v části Lesnictví.

1999

Naši zaměstnanci a obchodní domy
IKEA se rozrůstá. Ve 158 obchodních domech ve 29 zemích světa již pracuje 50 000 zaměstnanců. Aktuální údaje naleznete v brožuře Fakta a čísla nebo Obchodní domy IKEA Group.

Nový prezident a výkonný ředitel
Po Andersi Mobergovi přejímá funkci prezidenta a výkonného ředitele IKEA Anders Dahlvig.

Velké díkůvzdání
Tato unikátní akce se konala 9. října 1999 jako poděkování a odměna všem pracovníkům IKEA Group u příležitosti milénia. Veškeré tržby za tento den z celého světa se rozdělily mezi všechny zaměstnance – tato částka činila celkem okolo 84,85 miliónů euro. Byl to skvělý způsob, jak poděkovat zaměstnancům IKEA za jejich těžkou práci, která rozhodující měrou přispěla k trvalému úspěchu IKEA.

IKEA získává mezinárodní cenu za kuchyně VÄRDE
VÄRDE představuje nový přístup ke kuchyním. Její unikátní modulový design umožňuje, aby si zákazník sám sestavil úplně celou kuchyň nebo jen tu a tam přidal nějaký ten kousek ke své již hotové kuchyni. Inovativní design, vynikající funkce, ergonomické vlastnosti, to vše pomohlo kuchyni VÄRDE získat ocenění Red Dot za nejvyšší kvalitu designu v soutěži, kterou organizuje Design Zentrum Nordrhein Westfalen v Německu.

2000

IKEA vstupuje do Ruska
V Moskvě se otvírá se první obchodní dům IKEA.

IKEA v Rusku, Novosibirsk (zdroj Wikipedie)

 

IKEA má svůj kodex
Tento kodex, který nese název „The IKEA Way on Purchasing Home Furnishing Products (IWAY)” (Jak IKEA nakupuje výrobky pro zařízení domácností), uvádí, co mohou dodavatelé od IKEA očekávat, a co IKEA očekává od svých dodavatelů v oblasti dodržování zákonných požadavků, pracovních podmínek, aktivní prevence dětské práce, životního prostředí a lesního hospodářství. Kromě tohoto dokumentu přichází IKEA i s kodexem „The IKEA Way on Preventing Dětská práce” (Jak IKEA předchází dětské práci), který zajišťuje, aby naši dodavatelé ani jejich subdodavatelé nevyužívali dětskou práci. Více se dočtete v části Pracovní podmínky.

Zákazníci IKEA mohou nakupovat po internetu
Švédsko a Dánsko spouští možnost nákupů výrobků IKEA po internetu, v dalších letech je následuje řada dalších trhů.

2001

Nové sídlo centrály IKEA Group
IKEA Group přestěhovala svou centrálu z města Humlebaek v Dánsku do Leidenu v Nizozemsku.

2002

IKEA zahajuje provoz oddělení zlevněného nábytku
Ve více než 100 obchodních domech IKEA se zavádí nová koncepce obnovy a opravy výrobků, která znamená, že vrácené výrobky se podle možností opravují místo toho, aby se vyhodily a zůstaly nevyužity.

IKEA začíná spolupracovat s WWF na projektech ochrany lesů
V roce 2002 spojily WWF (Světový fond pro ochranu přírody) a IKEA Group své síly, aby podpořily a propagovaly odpovědné hospodaření s lesním bohatstvím v rámci vybraných regionů celého světa. Tyto dvě organizace iniciovaly sérii celosvětových i regionálních projektů v oblasti ochrany lesů, které podporovaly rozvoj odpovědného přístupu k lesnímu hospodářství. Více se dočtete v částiLesnictví nebona internetových stránkách WWF.

2003

Na trhu se objevuje čtvrtá kolekce IKEA PS
Kolekce je zaměřena na inovativní výrobky, které mají inspirovat děti ke hrám a radosti z pohybu. Tento sortiment zahrnuje i úspěšnou plyšovou hračku IKEA PS BRUM. V letech 2003–2004 zákazníci pomohli získat více než 2,1 miliónů euro tím, že v obchodním domě IKEA zakoupili tuto hračku. Tyto prostředky byly věnovány fondu UNICEF na projekty pro děti v Angole a Ugandě. Více se dočtete v kapitole Jedno euro je hotové jmění nebona stránkách UNICEF.

2004

IKEA přichází do Portugalska
První obchodní dům IKEA je otevřen v Lisabonu.

Otvírá se dvoustý obchodní dům IKEA
V americkém New Havenu se otvírá dvoustý obchodní dům IKEA na světě.

2005

Vše pro ložnici pod jednou střechou
Na trh jsme uvedli kompletní a kombinovatelnou kolekci zařízení do ložnice, která zahrnuje vše od matrací až po chytrá úložná řešení a textil doslova pro každý vkus.

IKEA prohlubuje svoje zaměření na kuchyně
IKEA chce, aby život v kuchyni byl snazší a jednodušší. Konec konců je to jedna z nejpoužívanějších místností v domácnosti. Snažila se proto zjistit, jak to udělat, aby nás práce v kuchyni víc bavila a vládla v ní veselejší atmosféra. Výsledkem těchto snah je široký sortiment sladěných kuchyní a jídelního nábytku, se kterými je život v kuchyni prostě jednodušší.

Kuchyně ze sortimentu IKEA

 

Zákazníci IKEA pomáhají dětem v nouzi
Když zákazník koupí plyšovou hračku IKEA, pomáhá tak získat finanční prostředky pro projekty UNICEF a nadace Save the Children – Zachraňte děti, které jsou zaměřeny na zájmy a prospěch dětí. Tato každoroční kampaň dosud vynesla celkem 4,8 miliónů euro. Více se dočtete v kapitole Jedno euro je velké jmění.

Na trh přichází pátá kolekce IKEA PS
Co když se ty nejdivočejší myšlenky přemění na chytrá řešení? Pátá kolekce IKEA PS přichází pod titulkem Co když…? Dvacet osm návrhářů vyvinulo sortiment, u kterého mají materiály, design, funkce i techniky výroby jeden společný jmenovatel – inovaci. Tento sortiment zahrnuje doslova vše, od koberců a polštářků pro nohy, až po polštáře ve tvaru trička a houpací jídelní židle z dřevěného plastu.

IKEA a WWF spolupracují v oblasti pěstování bavlny
IKEA Group spolupracuje s WWF při podpoře lepších metod pěstování bavlny. Přibližně 2000 zemědělců v Pákistánu se školí ve školách pro farmáře (Farmer Field Schools). V roce 2006 se tento projekt zaměřený na pěstování bavlny rozšířil i na Indii, kde bylo zaškoleno 500 farmářů. Učení založené na samostatném aktivním objevování poznatků podporuje farmáře, z nichž mnozí jsou negramotní, v tom, aby přijali udržitelnější způsoby pěstování bavlny, a šli tak příkladem ostatním farmářům v jejich regionu. Více se dozvíte na internetových stránkách WWF.

IKEA poskytuje materiální pomoc
IKEA darovala školám v Libérii a Burundi po 9000 stolech do každé z těchto zemí v rámci školního projektu UNICEF. Sociální iniciativa IKEA věnovala fondu UNICEF materiální dar v podobě 125 000 prostěradel, 100 000 přikrývek, 18 000 dek, 145 000 kusů hraček a 300 matrací na pomoc obětem tsunami v Indonésii, na Srí Lance a v Indii. Více se dočtete nainternetových stránkách UNICEF.

Sociální iniciativa IKEA
Vzniká organizace s názvem Sociální iniciativa IKEA (IKEA Social Initiative), jejímž cílem je angažovat se v celosvětovém měřítku prostřednictvím partnerských vztahů s organizacemi Save the Children – Zachraňte děti a UNICEF.

2006

IKEA přichází do Japonska
Poté, co v 70. letech 20. století IKEA působila na japonském trhu a zkoumala jej prostřednictvím společných podniků, otevírá IKEA Group v Tokiu první obchodní dům, který je plně ve vlastnictví IKEA.

IKEA v Japonsku (zdroj Wikipedie)

 

Naši zaměstnanci
IKEA působí ve 41 zemi světa a počet zaměstnanců IKEA Group přesahuje magickou hranici 100 000. Aktuální čísla o IKEA najdete v brožuře Fakta a čísla.

Prevence nelegální těžby dřeva
IKEA Group a WWF spojily své síly, aby zabránily ilegální těžbě dřeva v Rusku a naopak podporovaly legální lesní hospodaření v Rusku a Číně. WWF Rusko se aktivně účastní vládních pracovních skupin, které se snaží nalézt řešení ilegální těžby dřeva na národní i regionální úrovni. Regionální brigády proti ilegální těžbě dřeva dostávají technickou pomoc, aby mohly tyto těžební aktivity monitorovat a dostat pod kontrolu. Více se dočtete na internetových stránkách WWF.

Potraviny s etiketou IKEA
IKEA zavádí vlastní značku potravin, která pokrývá asi 30 procent ze 150 výrobků potravinového sortimentu IKEA. Sortiment se zaměřuje na vysoce kvalitní potraviny vyrobené podle švédských receptů a v duchu švédské tradice za nízkou cenu. Výrobky mají etiketu IKEA a prodávají se v Odděleních švédských specialit v obchodních domech IKEA. Můžete si je také objednat v restauracích IKEA.

2007

IKEA spolupracuje s WWF na projektech zaměřených na změny klimatu
IKEA Group a WWF začaly spolupracovat na projektech zaměřených na omezení emisí skleníkových plynů pocházejících z činnosti IKEA. Dohoda obsahuje zlepšení energetické účinnosti a využití obnovitelných zdrojů energie ze strany dodavatelů IKEA, ale i rozvoj udržitelných způsobů dopravy zákazníků do obchodních domů IKEA a z nich. Více se dočtete na Projekty IKEA a WWF zaměřené na změny klimatu -Climate projects with WWF.

Nejmezinárodnější obchodní dům IKEA
IKEA Haparanda představuje nejvíce mezinárodní obchodní dům IKEA všech dob. Je jedinečný v tom, že leží na hranici mezi Švédskem a Finskem a na povodí zahrnujícím i Rusko a Norsko.

IKEA v Haparandě (zdroj internet)

 

Čerpáno z Wikipedie, www.ikea.cz, www.ikea.se a www.ikea.com

Líbil se vám článek? Budu rád za sdílení.

4 komentáře: „IKEA – Nábytkářský průmysl

  • Profilový obrázek
    2014-11-09 (11:34)
    Permalink

    Dobrý den,
    je zde možnost , že byste mi poradil s adresou firmy? Nemůžu ji nějak dohledat..
    Děkuji
    Aneta Nováková

    Reagovat
    • Pavel Stanco
      2014-11-09 (14:56)
      Permalink

      Dobrý den, zákaznický servis ve Švédsku, můžete kontaktovat na této adrese: IKEA kundservicecenter, Box 700, 343 81 Älmhult, Sverige

      Reagovat
  • Profilový obrázek
    2014-08-10 (18:38)
    Permalink

    Potřebuji kontakt na centrálu, GŘ firmy IKEA, děkuji
    s pozdravem a přáním krásného dne

    Petříková Taťána
    +420 773100120

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *