Koenigsegg – Automobilový průmysl

Koenigsegg Automotive AB je švédská automobilka vyrábějící automobily s vysokým výkonem, která původně sídlila v městě Olofström, odkud se nejdřív přestěhovala do Margretetorp, poblíž Ängelholmu.

Model Koenigsegg 2013 Agera (zdroj www.koenigsegg.com)

 

Společnost založil v roce 1994 Christian von Koenigsegg s cílem vyrábět superauta. Auto mělo být dvousedadlové s motorem uprostřed a s pevnou střechou, avšak s použitím technologií z Formule 1. Původním záměrem bylo použít motor jiné automobilky, ale nakonec padlo rozhodnutí vyrábět vlastní. Christian von Koenigsegg dostal nápad vytvořit vlastní auto již v mládí poté, co viděl film Grand Prix.

Prototyp Koenigsegg CC byl po náročném testování na cestách a v aerodynamickám tunelu představen v roce 1997. Produkční prototyp byl představen veřejnosti a novinářům v roce 2000 na Pařížském autosalónu. První zákazník převzal červený Koenigsegg CC8S v roce 2002 na Ženevském autosalonu, přičemž v tomto roce Koenigsegg vyrobil další čtyři auta. V Asii byl Koenigsegg představen na autosalonu v Soulu. V roce 2004 byl v Ženevě představen nový, výkonnější Koenigsegg CCR.

Model Koenigsegg CCR (foto Thecodmaster, zdroj Wikipedie)

 

28. února 2005, v 12:08 místního času v Italském Nardo vytvořil CCR nový světový rekord v maximální rychlosti sériově vyráběného auta rychlostí 387,87 km/h, tím překonal rekord dosud neporazitelného McLarenu F1. Tento rekord vydržel do roku 2005, kdy ho překonal automobil Bugatti Veyron rychlostí 407,5 km/h. CCR a CC8S jsou unikátní hlavně v tom, že umožňují majiteli měnit nastavení vozu podle vlastních potřeb, takže je možné ho ideálně přizpůsobit na jízdu po běžných silnicích nebo na okruzích.

Model Koenigsegg Agera R na ženevském autosalónu v roce 2011 (zdroj Wikipedie)

 

Model Koenigsegg 2013 Agera R (zdroj www.koenigsegg.com)

 

Model Koenigsegg 2013 Agera R (zdroj www.koenigsegg.com)

 

Interiér modelu Koenigsegg 2013 Agera R (zdroj www.koenigsegg.com)

 

Model Koenigsegg Agera R (zdroj www.koenigsegg.com)

 

22. února 2003 úplně vyhořela jedna z továren. Auta, motory, náhradní díly a jiné příslušenství se však podařilo zachránit. Vyšetřováním se zjistilo, že oheň vznikl zkratem ve firemní kuchyni a rozšířil se díky střeše, která byla vyplněná senem. Ještě v ten den se všechen materiál a auta přesunula do nedaleké bývalé základny Švédského vojenského letectva poblíž města Ängelholm. Po několika dnech bylo rozhodnuto, že tam zůstanou, dokud se nepodaří obnovit výrobu.

Současný znak značky Koenigsegg je poctou švédské letce, která sídlila právě na této základně.

Současné logo automobilky Koenigsegg

 

První švédský zákazník obdržel své vozidlo až 19. října 2006 a byl to typ Koenigsegg CCX.

Vyráběné modely značky Koenigsegg:

  • CC8S (2002–2004)
  • CCR (2004–2006)
  • CCX (2006-2010)
  • CCXR (2007-2010) – toto vozidlo bylo určeno pro běžné cesty
  • Trevita (2009-2010)
  • Agera (2010-present)
  • Agera R (2011-present)

Video prezentace automobilu

Čerpáno z Wikipedie a www.koenigsegg.com

Líbil se vám článek? Budu rád za sdílení.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *